CoderDojo Geraardsbergen -27/01/2018

Saturday  27 January  2018  10:00 AM    Saturday  27 January  2018 1:00 PM
Save Saved
Last update 28/01/2018
  2872

Over CoderDojo 

CoderDojo organiseert evenementen, de zogenaamde " Dojo's ". Op die  Dojo's  leren jongens en meisjes programmeren, websites maken, apps en spelletjes groeien. Ze vissen gelijkgestred deelnemers en laten zien. CoderDojo maakt van een breed scala aan enzymen, keigezellige en  megatoffe  leerervaring. 

Dojo's  worden op vrijwillige basis opgezet en gerund door mentors met voldoende ICT-kennis en de juiste drive om jongeren te coachen. CoderDojo legt nadruk op open source en vrije software. De beweging heeft een snel groeiend netwerk van leden en mensen om te groeien.  

CoderDojo Gebruiker Maar Regel: " Boven alleszijn  cool!".  

 

Praktische informatie 

Deelnemers tussen 7 en 18 jaar zijn toegelaten. Deelnemers jonger dan 12 worden het beste begeleid door een ouder. De ouders hoeven niet de hele tijd aanwezig te zijn, maar moeten wel in de buurt blijven en we hen kunnen contacteren. 

Indien kan kunnen melden dat dit niet mogelijk zou kunnen zijn, dan kan u dat melden via  geraardsbergen@coderdojobelgium.be , werkende het ticket geannuleerd zal worden. 

We vragen bij de aanmeldingen aan alle deelnemers om een ​​e-mailadres en telefoonnummer van de ouders van voogd op te geven. Indien nodig zal CoderDojo Geraardsbergen rechtstreeks contact opnemen met de ouders van voogd. 

De deelnemer dient over een draagbare computer te beschikken. De coaches zullen ervoor zorgen dat alle benodigde software zal worden. Is dit niet het  geval  is, dan zal CoderDojo Geraardsbergen een draagbare computer voorzien. 

 

Trajecten 

Er zijn verschillende trajecten kunnen worden opgenomen. Dit kan u niet zelf bepalen, maar zorg ervoor dat u zich heeft ingeschreven om een ​​vlotte werking te kunnen garanderen. 

krassen

Het logisch denken om kleine delenproblemen in een groter geheel te lossen is een belangrijke basisvereiste bij het programmeren, waarbij de gebruikte programmeertaal niet doormaakt. Een speelse presentatie, gebruikt met Lego, maakt het gemakkelijk om de kosten logica te bedragen en het eindresultaat is simple limited door hun eigen creativiteit. De andere aangeboden trajecten gaan er vanuit dat de programmatische logica aanwezig is door Scratch. 

Python 

Het logisch denken om kleine deelproblemen in een loss is een essentiële basisvereiste bij het programmeren. Python is een tekstuele programmeertaal die je  objectgeoriënteerd  leert programmeren. Dit heeft geen visueel eindresultaat, maakt dat dit beschikbaar is om data op te slaan & berekeningen uit te voeren. 
 

Arduino 

Een modern apparaat werkt met digitale I / O-poorten: data kan ingelezen worden & componenten aangestuurd worden aangestuurd. Dit kan met AND-, OR-, NOT-, NAND-, NOR-, XOR- en XNOR-poorten om zowel het probleemoplossend als logisch denken te stimuleren, bevatten zowel een belangrijk deel als in het kader van het kader. leren programmeren en elektronische componenten te te tot een werkende robot. 

vragen 

Contacteer ons via geraardsbergen@coderdojobelgium.be ! Zie  je snel !  
 
De inschrijving en deelname aan de CoderDojo-activiteiten, gaat u als ouder van voogd kunnen acceptabel akkoord dat beeldmateriaal kan worden genomen van uw kinderen en dat dit beeldmateriaal kan worden gebruikt voor publicatie in het kader van bekendmaking / marketing van CoderDojo. Indien u niet akkoord bent, kunt u dit laten weten via: geraardsbergen@coderdojobelgium.be .

business courses technology
Nearby hotels and apartments
Bibliotheek Geraardsbergen
Gasthuisstraat 28, Geraardsbergen, 9500, Oost-Vlaanderen, Belgium
Bibliotheek Geraardsbergen
Gasthuisstraat 28, Geraardsbergen, 9500, Oost-Vlaanderen, Belgium